tisdag 29 september 2009

A little bit.

Dagen har varit väldigt fartfull och snart ska jag få lugna ner mig vid teven. :)
Det började med att jag inte hittade mitt busskort men utan att säga att jag inte hade det sa bara busschaffören "äh, gå på!". Sedan kom jag till skolan där det var kallaballik. Jag hade bestämt träff med Emilia, vi skulle träffas efter gjumpalektionen i ekebyskolan, där hon går. Anledningen till att jag faktiskt kunde träffa henne just där var för att vi har gjumpa där. :) Så vi sms:ade och bestämde var och vilken tid vi skulle träffas.
Efter alla dessa sms så kommer min lärare och säger att det inte blir någon gjumpa i ekebyskolan för att i stället för gjumpa skulle det komma någon, en före detta drogmissbrukare, och berätta om droger och hur det påverkar kroppen. Så alla mina planer för att träffa Emilia, totalstörtade.
I en och en halv timme satt vi och lyssnade på Roland när han berättade om sitt liv. Detta tyckte jag var faktiskt väldigt interessant att lyssna på. Han började med droger när han var 13 och fortsatte så med tyngre och tyngre droger i ungefär 25 år.
Jag lovar er, det har satt sina spår. Det märktes (no offence, Roland).

Sedan skulle jag, Kaajsi och Emilia åka till IK Frejs träning (man kan också säga; mitt lags träning) och titta på den för att sedan ha en gemensam, mysig liten fika på fiket Kardemumma. Det var väldigt mysigt. Efter det hämtade mamma mig, vi åkte hem och åt och nu sitter jag här. Och om en minut ska jag förflytta mig till teven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!