tisdag 12 januari 2010

Adventures of Stampe and Blomma. And a little Bambi.

Idag, ojoj, idag... ja, idag var en väldigt upplevelserik dag kan man säga! Haha. Det började med att vi hade duschat och så efter gjumpan. Bussen gick kvart över, klockan var kanske 10 över trodde vi. Blomma (Louisa) och Bambi (Matilda) och lilla Stampe, alltså jag, går utanför porten och jag säger: "om bussen kommer nu, då dör jag". Precis när jag har sagt det ser vi när 610 åker förbi. -.- Bambi skulle till sjukgymnasten så det gjorde henne inget. Hennes skoldag var ju redan över! Men Blomma och jag. Vi har en halv skoldag kvar! Så, Bambi vandrade iväg och lämnade oss ensamma. Blomma och jag bestämde oss för att vandra ner till Centrum. Vi gick ner dit, utan krafter. Vi behövde mat! Vi kom till Sibylla men Blomma hade bara 30 kr och jag hade, hmph... inget. Vi fortsatte vår vandring, matlösa, ner till busstaionen. SUPERBRA! Den gick om tjugo minuter. -.- Ja, det låter kul - stå i miiiinusgrader, hungriga och frysande. Så, Blomma och Stampe - the number one team! (fast egentligen minus en person, Bambi var ju inte där) - går in till Tunagrillen. JA! Där kan man köpa två korvar för tjugoåtta kr! :) (fjorton kr till dig imorn Blomma!) Självklart gör vi det. När vi står och väntar på korvarna kommer tåget som vi kan ta till skolan. Det missar vi såklart. Vi får korvarna och de är slut i ett nafs, värmen, nej, hettan av korvarna som slinker ner i magen värmer oss (oj, det där lät ju inte konstigt?). Äntligen kommer bussen, ungefär tio - fem i. Skollunchen slutar hel. Vi kommer till Lovisedalstationen ganska snabbt och skyndar, skyndar till lunchen! Den har inte stängt än! :) Vi hinner slänga i oss rivna morötter och mackor. Sen är det bara att skynda till lektionen. Lektionerna efter lunch var jag och Blomma minst sagt döda. Ojoj. Äventyr var det i alla fall. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!