tisdag 29 mars 2011

Jag vill inte tänka framåt, men är livrädd att fastna här.


Lånade en bild från Klara. Jag och Angelica i Karlskoga :)

Igår hade jag super-naiis dag! Jag har haft profildagar nu, måndag-tisdag, och jag har haft profilen Klättring/Badminton och Basket, så igår var vi på Solna Klättercenter och klättrade! Det var grymt kul och helt galet jobbigt!

Man hade som en sele på sig med band runt låren och höfterna, så man fick otroligt fina former.. Men klättringen då! En instruktör säkrade mig med ett rep som han höll i när jag klättrade. Jag kan ju också skryta om att jag kom upp till kanten, snabbt, på första försöket :) Det fanns massor med väggar och jag gjorde bland annat en vägg som lutade utåt, liksom inte rakt upp. Det var jättejobbigt att klättra då, för man fick mjölksyra direkt. Sen gjorde jag en typ bucklig klättervägg och det var den sista jag gjorde, för mina armar var redan döda innan jag började klättra den. När jag hade typ en meter kvar till kanten så ska jag ta tag i en sån där sten eller vad det är och ska dra mig upp, då går det inte att dra sig upp - det var helt omöjligt. Jag tar verkligen i och helt plötsligt så släpper armen stenen och jag tappar fästet helt och ramlar ut i luften - hängandes i det här repet. Men sen tar jag tag igen och klarar väggen, men herregud! Jag trodde verkligen att klättring inte var så jobbigt. Men jag ska göra om det i alla fall! GRYMT KUL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!