tisdag 22 mars 2011

We were both young when I first saw you.



En liten (apadålig) dagens. Klocka Regal (annas), smycken annas, lindex och bikbok, vit linne monki, grönt linne under ginatricot, kofta ZARA, jeans Crocker

Dagen har bestått av pluggning av fysik. Imorgon smäller det! Men jag kan det, jag vet hur man räknar ut arbete, energi, effekt, sträcka, kraft, hävarm, vridmoment osv., jag vet hur mekanikens gyllene regel lyder, jag vet att rörelseenergi och lägesenergi går under samma namn som mekanisk energi, jag vet också att lägesenergi är det samma som lagrat arbete, jag vet att lutande plan och hävstänger är bra exempel på mekanikens gyllene regel, jag vet varför hävstänger respektive lutande plan används..

Att min lilla hjärna får plats med det där (och kommer ihåg det till provet förhoppningsvis) samt 15 andra ämnen, plus buss-tider, tränings-tider, samlings-tider, läxor, prov, prao-veckor (vecka 14-15 smäller det!) och mycket mer, är ett mirakel - men jag gillar'e!

Juste, det höll jag på att glömma! Jag gick faktiskt till skolan idag, som ligger kanske runt fem kilometer bort. Så jag satte på min iPod och startade vid tjugo i åtta, hurtig tjej :) Men imorgon blir det nog bussen, kanske cykeln vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!