måndag 12 december 2011

Gonna take you for a ride on a big jet plane.

Hela eftermiddagen har jag slagit in julklappar! Dels till pappas jobbkunder, dels till mig själv. Eller ja, de klappar som jag har köpt till andra, som jag kommer ge bort. HURSOMHELST. Nu är jag klar med det! Skönt. Har gjort så fint så. Jag har till och med använt sånt här rött vax. Ni vet, sån man stämplar med? En gammaldags liten sak. Är inte världsbäst på det kan jag ju lugnt säga. Det kanske inte riktigt var min dag idag. Först tappade jag hela den här röda staven i marken, pang sa det och halva den gick i tusen bitar. Sen när jag väl skulle smälta det röda och mosa det på paketet och sätta stämpeln i det så gick det ju inte sådär kalasgalant. Inte alls faktiskt. Men "övning ger färdighet" har jag ju lärt mig (mormor och hennes ordspråk <3), så det är bara att öva! En halvt vax-röd tidning senare och jag lyckades med mina stämplar! Fortfarande, inte världsklass men de är okej. De funkar.

 Om en timme ungefär ska jag iväg på lucia-träning! Det blir den sista, för imorgon är det ju lucia! Då ska vi åka runt över hela Vallentuna och sjunga på olika ställen. Kommer nog bli roligt! Tjejerna är ju så goa.
 Fick förövrigt just reda på att mamma ska göra hamburgare! Oh yeaaaaaaaaaaaaah

Kan behövas lite hamburgare. Jennypenny har skurit sig på saxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!