tisdag 6 december 2011

Maybe you're gonna be the one that saves me.

Ni har säkert alla sett den här videon med Jonah Mowry.



Den här videon har gått runt på facebook och fått enormt mycket kommentarer osv. Alla har tyckt jättesynd om honom, tyckt att han är modig som gör denna video osv. Den femte december kom en ny video med honom upp på Youtube:


Något som gjorde alla förbannade och sa att han var falsk. Men budskapet är fortfarande detsamma. Mobbning är fel, och smärtsamt. Vem vet, han kanske var mobbad förut, men har lyckats få vänner nu - kanske inte. Han kanske bara gjorde videon för att ge ett budskap om hur mobbade personer kan må. Det reagerade folk, och jag också, starkt på, för att videon han gjorde först var så känslosam och den kändes äkta. Och när den andra videon kom ut, verkade han hur dum som helst. Man blev arg. Jag blev arg. Hur som helst. Idag hittade jag den här videon:

Det här gör mig så glad. Jag mår bra när jag ser det här. En främling som känner igen sig i situationen och räcker ut en hand. Det är så fint. Jag blir så otroligt glad att det finns sådana här människor i vår värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!