tisdag 10 januari 2012

Cosmic love.

Nu har jag uträttat mina behov. Hohoh ni ba NÄMEN VAD SÄGER HON!?!?!?! Nä, lugna er. Det är faktiskt så att jag har precis kommit hem från Täby där jag har fixat med min telefon. Alltså köpt abonnemang och fixat. Så inom några dagar har jag Tele2 Kompis (tror jag det heter) vilket innebär 3000 fria sms till Comviq och Tele2, 69 öre till andra operatörer och samtalen är gratis till Tele2/Comviq (dock en öppningsavgift på 79 öre) och till andra operatörer blir priset 69 öre i minuten. Superbra! Plus att jag bara pröjsar 25 kr för abonnemanget fram till midsommar, efter det är det 49 kr/mån. Jättetoppen verkligen. Svinbra. Skönt att jag har fixat det äntligen. Så nu återstår det bara att se hur lång tid det tar innan det registreras. Blir toppen det här.
 Jag åkte till Täby själv faktiskt, och herregud vad skönt det var! Lite ensam tid liksom. Jag gick runt i lite affärer, köpte lite hemliga grejer som jag ska slå in snart.. Det är ju faktiskt så att min fina vän Ammy fyller ju år i morgon, sexton år blir hon. Supersoft. Vi ska käka kebab till lunch har vi bestämt. Gott. Hur som helst. Ensamtid sa jag. Det var ju väldigt soft och gå runt och kika i affärer och lyssna på musik. Sen satte jag mig på Espresso House och läste Snabba Cash tills mamsen min kom.
 Dock har det ju varit en liten problemdag; Hoppar på tåget, väntar på konduktören. Han kommer. Jag ger honom min remsa (som har massa klipp kvar). Han skakar på huvudet. Remsan gick ut i december. Fuck. Jag använder min övertalningsförmåga, och han låter mig sitta kvar på tåget. Jag kommer till Täby. Går till Tele2 butiken i hopp om att fixa abonnemang. Nej såklart det inte går om man är under arton. Fine, jag ringer mamso tänker jag, inga problem - lugna puckar. Inga pengar på mobilen. Återigen; Fuck. Går till JC. Testar en svinsnygg tan-färgad skinnjacka för 2300. Blir kär. Går ut från JC. Tittar in på Carlings. Ser en bekant vid namn Kalle som jobbar där. Snackar med honom. Han lånar ut sin mobil. Varken mamma eller pappa svarar. Ännu ett Fuck. Går där ifrån. Väntar på att pappa ska ringa min mobil. När jag precis ska gå till tåget så ringer han. Säger att han inte kan komma. Fuck. Jag ber honom ringa mamma. Väntar i 20 minuter. Nej, nu drar jag till tåget - får planka eller dra på världens smör-smajl. Halvvägs till tågstationen ringer mamma. Hon kan komma! Äntligen en händelse utan ett F-ord i sig. Sätter mig på Espresso House och väntar på henne. Hon kommer efter en halvtimme kanske och vi kan ÄNTLIGEN fixa med abonnemang. F...inally. 

Aja, jag är glad ändå. Ikväll är det nämligen fotbollsträning! Ska bli härligt att komma ut på plan igen (dock i det mindre härliga vädret..). Känner förövrigt att tummen upp börjar bli min standardpose? Har tänkt på det faktiskt. Anette säger hela tiden att jag och mina kompisar gör pussmuns-posen på bilder. DEN ÄR JU LÄTTAST!? Haha men nu så, nu har jag en ny standard-pose! Hoppas du är nöjd Anette :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!