torsdag 2 februari 2012

I'm no superman.

Nu är jag hemkommen från det öppna huset på Täby Enskilda. Det verkade svinsoft där! Fick dåligt intryck förra gången men den här gången - top noch verkligen!! Alla där var jättesköna, och jag kände väldigt väldigt många där! Haha visste jag typ inte ens. Men det var nice i alla fall. Blev väldigt intresserad av estet media, det verkade var huuuuur kul som helst. Spela in radio och tv-program och grejer?! Asballt ju. Jag som var superduper inne på att jag ville gå internationell ekonomi på tibble, vilket jag fortfarande vill - men jag vill liksom lite estet media också. Och vill jag ha en stor skola eller liten skola, det är ju också en fråga jag måste ställa mig. Blev jätteförvirrad helt plötsligt. Men det känns som om ekonomi på tibble är mycket bredare än estet media. Är en liten splittrad själ. Ska ta ett snack med studievägledaren imorgon.

 Men hörni, dagen då. Hur var den egentligen? Ja alltså jag kan ju faktiskt säga att jag inte gillar biologi och genetik (och börjar få mycket starka aningar att natur-linje inte är någonting för mig) så det var ju inte svinkul på Vetenskapens Hus. Vi tittade på olika sorters bananflugor i mikroskop, de var grovt äckliga när man tittade på de i närbild. Och de var sövda, så de hade liksom spasmer lite då och då för att vissa började vakna. Blä. Hursomhelst, detta ska vi skriva en labbrapport om???????? Aaaaah dessa rapporter, inlämningar och prov. Tar liksom aldrig slut. Blir riktigt förbannad. Tog faktiskt med mig kameran idag så jag kanske slänger upp lite bilder!

 vetenskapsmannen kollar på lite bananis flugis (tänkte mig typ bananfluga på latin?)
OCH JUSTE:
 Jag fick ta på min PUK-kod tillslut, så nu är min telefon up and running.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!