söndag 24 juli 2011

Sensuella Isabella.

(rubrik - får inte ur Tomas Ledin-låten ur skallen!)
Igår var Pierres föräldrar och han själv här för lite avskedsmiddag för Anna. Det bjöds på grillade "läckerheter från havet" i form av bläckfisk, kammusslor och scampi. Åh kära scampi, det är ju så himla gott! Varmrätten blev grillad oxfilé med grillade persikor och mangos (hur gott som helst) och potatis och sallad, och sååååååååååås såklart! Mucho gott. Efterrätt blev cheesecake, som var himmelsk. Anna vet hur man gör med desserter alltså.. Efter denna brakmiddag stod min mage i fyra hörn, vilket jag tror allas gjorde. Vi satt ute och pratade, spelade frågesport ännu en gång inpå småtimmarna. Lyckad och trevlig kväll med andra ord!
Jag kan inte fatta att Anna åker imorgon, kommer bli så tomt med ALLA systrar borta nu till höst. Usch. Men något positivt kommer ju faktiskt i och med flytten, jag får hennes rum och slipper trängas i mitt pyttelilla och vi ska renovera det! Imorgonbitti kommer jag stå och vinka av min syster på Arlanda, precis som jag gjorde med min andra syster för sju månader sen. Fast då kom hon hem fem månader senare. Nu ska det vinkas av för ett helt år och oj vad tårar kommer fällas, som mamma oftast brukar sätta startskottet för. Anna kommer inte komma hem till jul eller påsk. Herrejisses. Thank god for skype, skulle jag bara vilja säga. Jag är så glad för Anna och att hon ska åka till San Fransisco och vara Au-Pair! Hon kommer ha det så himla roligt, och jag är riktigt avis på henne. Om ett år, kommer jag stå på Arlanda och se hur min syster kommer tillbaka till Sverige, förhoppningsvis med svenskan i behåll.
 Mamma och Anna på Liseberg, så fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!