fredag 23 september 2011

Fredag morgon, och jag är trött.

Hej och hå. Hann inte skriva något igår för att jag åkte hem till Linnea direkt efter skolan och sedan när jag kom hem var det dags för film. The white masai tittade vi på. Och den var rätt bra, fast inte sådär omg-jag-dör-best-ever-film, men okej.
 DN-skrapan var däremot riktigt kul! Vi fick se en film om hur det går till på redaktionen en vanlig dag, sedan fick vi göra en egen artikel. Alltså, layouten. Vi SKREV inte artikeln utan vi kopierade in texten, en fin bild och gjorde en bra rubrik och fixade och trixade. Efter det fick vi göra vår egen löpsedel! Så DN-skrapan var lyckat. Och donken var lika lyckat det med för den delen.

 När vi kom till kära Vallenutt igen cyklade jag och Linnea hemåt. På vårt egna lilla vis. Detta resulterade i stupning rätt ner i asfalten på hennes uppfart. Men lika glada var vi för det. Sedan spenderade vi hela eftermiddagen med att läsa "Vinterviken" som hon inte hade läst ut. Sisådär 180 sidor skulle läsas. Men nu är de förhoppningsvis utlästa, lämnade henne när hon hade 50 kvar.
 Men nu ska jag göra i ordning mig inför tha schooool. Inte för att jag ska sminka mig eller ta på mig fina kläder, bara göra i ordning mig så att folk slipper bli skrämda när jag går genom korridorerna. Är svintrött.

Förövrigt då, ikväll är det Veronica Maggio på Gröna Lund, men jag ska inte dit. Idag har jag ingen lust att trängas med massa folk och ha dåliga platser. Nej, myskväll lockar mer idag.

redaktionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!