torsdag 3 november 2011

Ingen sörjer när du dör, ingen ska sakna det du gör.

tog fyra snabba på mitt hår (inte för att man ser så stor skillnad på bilderna), mina nya armband och min marinblå kabelstickade tröja från JC.

Jag och pappa avnjöt en väldigt god middag för en stund sen, bestående av tortellini med ostsås. Fyra sorters ostsås från Kelda, som jag värmde lite, och tortellini som kokades i 3 minuter. Så jag och pappa bestämde oss för att gott inte alltid behöver vara svårt. Och det har vi bevisat. Igår och idag så åt vi gott, men enkelt.
Lite senare kommer mamma och Maria som jag redan har sagt, men jag säger det igen. Det blir bra det.

 Idag har jag gett mig in på Photoshop-banan, utan varken skicklighet eller framgång. Jag suger. Photoshop suger. Eller nej så är det ju inte riktigt. Jag suger inte, och photoshop suger inte (skulle faktiskt vara svinsoft att kunna alla dessa små finurliga finesser) men däremot suger det att jag inte kan photoshop. Det gör mig frustrerad. När jag redigerar bilder använder jag mig liksom av picnik.com? Nej, det känns väldigt amatörigt. Vill ju vara cool o photoshoppa grejer!! Man säger liksom inte "jag picnikar den här bilden sen", men det kan man göra med photoshop. "Jag photoshoppar nog den här sen", ja det låter så mycket mer naturligare. Jag vill kunna säga så, jag vill ju kunna använda photoshop-verbet! (det har liksom ett eget verb, det har inte picnik direkt). Ett exempel är ju bilden ovan. Den har jag gjort i picnik, och headern likaså. Visst - det blir ett helt ok resultat, till och med fint, men photoshop - det är så himla mycket mer. Jag kan göra massa häftiga kollage, smälta samman bilder, göra snirklig text, och jag vet inte vad. Det här med kollage irriterar mig. Jag skulle vilja göra kollage med fler än bara fyra bilder! Det går inte på picnik, för att då måste man ha premium och det kostar, and I won't pay for it. Om vi tittar på headern till exempel. Den har två bilder inramade i svart. Jag har länge velat ha kanske fyra-fem småbilder på typ vänster sida och en stor bild, men det går ju icke - för då ska man, återigen, ha premium. Därför vill jag kunna photoshop. Man blir mer fri. Kan göra vad man vill liksom. Detta gör mig väldigt irriterad, för vad jag än gör förstår jag verkligen inte på mig detta program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!