söndag 1 januari 2012

Destruktiv blues.

 Då var det spikat! Imorgon blir det till att åka till faster i Haninge. Kommer bli kanoners! Funderar faktiskt på om jag ska dra mig ner till gymmet. Ville gå på något pass men det var inga bra pass idag. Ganska förståeligt. Det är ju nyårsdagen liksom. Känner mig lite mer sugen på att ringa Kärkilina och fråga om vi ska dra en donkendejt eller biomysa. Eller bara gå ner till cafét och sitta och prata. Har inte träffat henne på evigheter känns det som! Ska nog slå henne en signal.

 Är så oerhört trött dessa dagar. Kanske inte så konstigt. När man går och lägger sig klockan två varenda kväll. Eller.. natt. Måste börja vända på dygnet känner jag. Igår kom jag på ett till nyårslöfte! Ett bra sådant dessutom. Jag ska bli bättre på att spela gitarr. Och jag ska kunna stämma en också, för den delen. Jag ska kunna sjunga till mitt gitarrspelande också. Har en bild i mitt huvud när jag sitter i mitt fina nyrenoverade rum (som ska renoveras detta år, denna vår) och spelar gitarr och trudiluttar, kanske till och med har ett anteckningsblock med låttexter? Eller när jag och några fina vänner sitter vid en sjö eller något någonstans på en sommarkväll och jag knäpper på min gitarr. Haha drömmar.. Men gitarrspelandet ska i alla fall bli verklighet! Och rummet också, det har mamso och papso lovat. Pappa har också lovat att köpa en gitarr till mig, en som är lättare att spela på en den stora vi har. Fast den vi har är så himla fiiiiin. Aja, vill spela akustisk gitarr i alla fall. Gitarrlektioner känns inte så nödvändigt faktiskt. JJ eller Adam eller någon kan lära mig lite, internet kan lära mig och pappas gamla gitarrböcker kan lära mig! Detta kommer bli så bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!