onsdag 30 november 2011

I'll be right beside you dear.

Jag har verkligen tänkt på dig den här veckan farfar, det har jag. Det är jobbigt, att du inte finns med oss på denna jord längre - men å andra sidan blir jag glad när jag vet att du och farmor har varandra igen. Som du har längtat efter henne. Men jag kommer längta efter dig, och farmor, och sakna er. Fast under nio år av saknad så har jag lärt mig.  Jag har lärt mig att ni finns alltid där någonstans, och alltid alltid alltid i hjärtat. Och det är det som betyder något. Jag är glad för din skull, nu slipper du ha ont och kan vara med din kärlek. Men jag saknar dig lika mycket varje dag. Jag har bestämt mig för att inte gråta mig igenom livet, inte vara ledsen hela livet, utan jag ska leva. Jag ska skratta och vara lycklig, för att jag vet att det är vad ni skulle ha velat. Vad ni vill. Därför ska jag leva för er båda två. Jag ska skratta extra högt och jag ska le extra brett. Och hela tiden, kommer jag ha er vid min sida. 

 

3 kommentarer:

Kommentera här!