söndag 13 november 2011

Next time I'll be better.

Jag fick inte min vilja fram igår, så mycket bättre får vänta. Men vi hade det bra ändå ska jag tala om. Linnea joinade. Vi åkte ner till centrum och handlade på ica och köpte mat från wokhouse, sen vidare hem och då var det gråt-dags. My sister's keeper stod på filmlistan, och alla grät förutom Linnea, som bara satt och klagade på att hon inte fattade varför man skulle gråta och att hon inte kan gråta. Linneafisen då. Vi blev herrejisses-amalia-mätta av vår mat, svingott var det. Lite godis och marabou polka på det och vi var on fireeeeeee.
 Efter gråtfilmen och en stund med asgarv så åkte Linnea hem och jag och Lina följde med Kimpan till centrum, där hennes pappa hämtade henne. När Kimpan hade gått så kom det fram sex killar och frågade om vi visste hur de skulle ta sig till medborgarplatsen, de bodde tydligen där och hade varit på någon grej på Nova. Vi föreslog tåget, men de hade cyklar med sig och dem fick de inte ha på tåget osv. En kille ringde taxi, en annan stod och prata med en polis osv. Haha, men vi stod och prata med de en stund, supertrevliga! 16 år var dem och någon av dem gick på John Bauer gymnasiet, nån annan hade skjorta i skolan och de berättade lite om sig själva.. Och tydligen så hade Linas klasskompis varit ihop med ena killen vi pratade med? Haha lite småroligt tycker jag. Sammanträffande. Efter ett tag hade väl poliserna/bevakningstjänst/nova fixat så att de fick åka med tåget med sina cyklar och vi sa hejdå och traskade vidare.

 Om ett tag ska jag cykla och möta upp Matilda, vi ska ta en cykeltur och fota lite. Det blev ju fint väder helt plötsligt? Det e näjs. Ikväll är det matchspel/turnering som gäller. Inte på riktigt, på låtsas. Eller jo, det är ju på riktigt, vi ska ju spela matchspel/turnering, men inte med ett annat lag. På skoj, ja så kanske man säger. Var lite dålig på att formulera mig idag. 
ett par söta vänner, en matilda och en louisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!