torsdag 24 november 2011

Rise and shiiiiine.

Har lite ont i lill-knäet mitt idag. Får alltid ont i mitt knä efter fotbollsträningen. Inte bra, inte bra. Hur som helst. Idag är jag med i radio! Klockan nio på V97 så blir jag intervjuad, lyssna vettja!
 Sitter förövrigt och dricker te och tar det lugnt. Intervjun är klockan nio, så jag kommer inte på vår första lektion, som börjar halv nio. Alltid skönt med lite extra sovmorgon.
 Igår tittade jag på one tree hill som vanligt, och insåg att jag bara har ett avsnitt kvar nu!!!! NOOOOOO VÄRLDEN GÅR UNDER!!! Typ. One tree hill är nog den bästa serien, men Grey's Anatomy kommer inte långt efter. Får helt enkelt fortsätta med den serien. Eller börja med Vampire Diaries, som Matilda vill att jag ska. Eller börja kolla på Desperate Housewives igen. Eller si eller så. Bara jag får titta på en serie. Får lite abstinens annars. Och nu har jag faktiskt tid för serier. Väldigt skönt att ha ett litet liv nu, som inte bara består av kemi-plugg. Just nu läser vi "The boy in the striped pajamas" på engelska, och jag ska skriva en uppsats (eller ja.. max två datorskrivna sidor) och jämföra hinduism med buddism. Det är typ det, och det är mycket skönt! Eller i och för sig så har vi ju matteprov v. 49, och vi har någon musik grej som kräver att jag ska kunna spela en jullåt samt sjunga en annan jullåt? Förstår verkligen inte det där. Jag frågade min musiklärare vad som behövdes för att få VG. Hans svar var att man ska kunna byta mellan flera olika ackord på gitarr, piano, elbas och kunna hänga med i puls och göra en liten trumvariant på trummor, kunna sjunga och kunna allt det här med notvärden osv osv. DETTA KÄNNS SOM ETT STORT MVG?!?! Det där var liksom baaaara VG. MVG, herregud, har jag inte ens frågat om. Det är väl typ alla VG-grejer plus att kunna spela alla instrument det finns här i världen och göra det lika bra som Mozart.. Jag kvävs. Musik är ett sånt här ämne som inte är det mest nödvändiga, om man säger så, i skolan. Visst, det kan vara kul. Men det är inte vad våra lektioner är i alla fall. Tack för mig.
 så himmelens fin idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här!